تحقیق ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین

دسته بندي : محیط زیست

توضیحات :

فایل تحقیق ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین دارای 73 صفحه در قالب word ، قابل ویرایش.

بخشی از متن :

امروزه با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت و همچنین توسعه جابجایی افراد و کالاها ین مراکز جمعیتی، اقتصادی و خدماتی در سطح شهرها، استفاده روز افزون از وسایل نقلیه به صورت امری اجتناب ناپذیر درآمده است. در واقع با افزایش قابلیت تحرک انسان، اتومبیل محدودیتهای جغرافیایی را کاهش داده و آزادی انشعاب بیشتری در مورد محل زندگی و کار، برقراری ارتباطات و فعالیتهای اجتماعی و تفریحی برای افراد فراهم نموده است. در عصر حاضر استفاده از وسایل نقلیه به ویژه اتومبیل، به عنوان بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره در آمده است. اما از سوی دیگر، گسترش استفاده از اتومبیل، آثار زیان بار متعددی را نیز بهمراه داشته است. تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از حوادث رانندگی، افزایش آلودگی هوا و صوتی، اتلاف زمان‌های زیادی در تراکم ترافیک شهرها و آثار سوء روانی ناشی از آن، از جمله پیامدهای منفی توسعه استفاده از وسایل نقلیه موتوری می باشد. در بسیاری از کشورهای جهان دوران ساخت معابر جدید در شهرها به سر آمده و در این کشورها به استفاده بهینه از شبکه معابر موجود تاکید می شود.

که این امر از طریق بهینه سازی و مدیریت ترافیک صورت می گیرد. این مطالعات بمنظور ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت تردد وسائط نقلیه و عابرین در محدوده مورد مطالعه انجام گرفت بنحوی که با ارائه طرحها و پیشنهادات کارشناسی در کوتاه مدت و با هزینه نسبتاً کم توسط شهرداری دهندگان قابل اجرا باشد. همچنین مطالعات انجام شده از طریق بازدیدهای محلی و برداشت های کمی و کیفی و بر مبنای بررسی کارشناسی و قضاوتهای مهندسی و ضوابط و استانداردهای معتبر بعمل آمده است.

و...

فهرست مطالب :

  • موضوع : 1
  • ایجاد ایمنی، راحتی و سهولت... 1
  • تردد وسائط نقلیه و عابرین.. 1
  • مقدمه: 2
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 1.. 4
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 2.. 4
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 3.. 4
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 4.. 4
  • حجم تردد عابرین- موقعیت شماره 5.. 5
  • تحلیل گذرگاههای عابر پیاده در حواشی میدان: 6
  • تعداد و درصد متوفیات ناشی از تصادفات براساس وضعیت متوفی به هنگام تصادف- سال 1378 8
  • بررسی وضعیت گذرگاه عرضی (ضلع شرقی میدان امام) عابر (موقعیت شماره4): 9
  • مرحله 2: بررسی و محاسبه جهت گذرگاه غیرهمسطح: 10
  • اما براساس روش ماساچرست: 12
  • استفاده از شاخصهای ترکیبی موجود. 13
  • ضوابط.. 13
  • P.. 14
  • توجه: 15
  • شکل (..................................... ) معیارها پیشنهادی احداث گذرگاه عرضی پیاده 15
  • شکل( ) راهنمای احداث گذرگاه عرضی همسطح پیاده در تقاطعهای کنترل نشده، گذرگاههای بین تقاطعها و تقاطعهای چراغدار بدون چراغ پیاده 15
  • جدول(..................................................................... ) نمونه ضوابط پایه موجود. 16
  • جدول :نمونه ضوابط امتیازی (طبقه بندی براساس اولویت) 17
  • جدول :ضوابط موجود سیستم. 18
  • جدول :شاخصهای ترکیبی موجود (ضوابط امتیازی) 18
  • بحث تفصیلی درخصوص نیازهای مربوط به احداث گذرگاه غیرهمسطح: 19
  • الف- ضابطه احداث... 19
  • ب- انواع ضوابط احداث گذرگاههای غیرهمسطح پیاده 20
  • 1- ضوابط پایه: 20
  • 2- ضوابط امتیازی: 20
  • 3- ضوابط اقتصادی: 21
  • 4- ضوابط سیستمی: 22
  • 5- ضوابط راهبردی: 22
  • نتیجه گیری: 22
  • تحلیل جریان ترافیک وسائط نقلیه به منظور ارزیابی عملکرد وضعیت موجود: 24
  • مبدا و مقصد سفرها: 25
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی کد یک.... 27
  • درصد حجم به تفکیک... 27
  • شکل.. 27
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی کد 4.. 28
  • درصد حجم به تفکیک... 28
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی کد 6.. 28
  • درصد حجم به تفکیک... 28
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی کد 9.. 28
  • درصد حجم به تفکیک... 28
  • تمایلات مقصدی حجم ورودی کد11.. 29
  • درصد حجم به تفکیک... 29
  • 1) لاین 1 به سایر لاینها 30
  • 2) لاین 4 به سایر لاینها 30
  • 3) لاین 6 به سایر لاینها 31
  • 4) لاین 9 به سایر لاینها 31
  • 5) لاین 11 به سایر لاینها 32
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (کد شماره 1) در ساعت اوج.. 32
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (کد شماره 4) در ساعت اوج.. 32
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (کد شماره 6) در ساعت اوج.. 33
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (کد شماره 9) در ساعت اوج.. 33
  • تمایلات مقصدی براساس حجم تردد در میدان امام (کد شماره 11) در ساعت اوج 33
  • تحلیل ظرفیت میدان امام: 34
  • محاسبات مربوط به تحلیل میدان در وضعیت موجود: 35
  • محاسبات مربوط به تحلیل میدان در وضعیت طراحی: 37
  • بررسی ناحیه الف: 37
  • ظرفیت عملی ناحیه الف: 37
  • بررسی ناحیه ب: 37
  • ظرفیت عملی ناحیه ب: 38
  • بررسی ناحیه پ: 38
  • ظرفیت عملی ناحیه پ: 39
  • بررسی ناحیه ت: 39
  • ظرفیت عملی ناحیه ت: 39
  • شیوه جمع آوری آبهای سطحی: 40
  • مشکلات روسازی- تعاریف.... 41
  • 1- محل ترک (طولی و عرضی): 41
  • 2- محل خرابی پوست سوسماری: 41
  • 3- محل خرابی چاله: 42
  • نگرشی بر نکات فنی روسازی و زهکشی میدان و محور اصلی.. 43
  • اصول: 43
  • ضریب اصطکاک روسازی: 43
  • مقاومت لغزشی روسازی تقاطع: 46
  • نحوه طراحی روسازی میدان و تقاطعها: 46
  • بهسازی روسازی میدان و تقاطعها: 47
  • تسهیلات زهکشی: 48
  • مدیریت ترافیک.... 50
  • مقدمه: 50
  • روشها و توصیه‌های مدیریتی در جهت بهبود وضعیت تردد در محدوده مورد مطالعه: 51
  • مطالعات سرعت (Speed Study) 55
  • تحلیل نمونه گیری مربوط به سرعت لحظه ای و توزیع فراوانی (V1) 56
  • نمونه گیری مربوط به سرعت V1 (محدوده ورودی سنندج به دهگلان) 57
  • تحلیل نمونه گیری مربوط به سرعت لحظه ای و توزیع فراوانی (V2) 59
  • نمونه گیری مربوط به سرعت V2 (محدوده بعد از میدان بطرف قروه) 60
  • تحلیل نمونه گیری مربوط به سرعت لحظه ای و توزیع فراوانی (V3) 62
  • نمونه گیری مربوط به سرعت V3 (محدوده ورودی به میدان از سمت قروه) 63
  • تحلیل نمونه گیری مربوط به سرعت لحظه ای و توزیع فراوانی (V4) 65
  • نمونه گیری مربوط به سرعت V4 (قبل از ورودی به دهگلان از سمت قروه) 66

دسته بندی: محیط زیست

تعداد مشاهده: 305 مشاهده

کد فایل:33283

انتشار در:۱۳۹۸/۱۰/۱

حجم فایل ها:88.5 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 73


اشتراک گذاری:
 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل